Roger’s Comic Ramblings: Anmeldelser, anmeldelser, evalueringer

Produktevalueringer

Roger Ash

af Roger Ash

Denne uge ser vi på nogle tegneserier. Nogle er nye; Nogle er det ikke. Nogle er enkeltproblemer, andre er samlinger. Det eneste, der forbinder dem, er, at jeg har tjekket dem for nylig.

Frankenstein Mobster

Frankenstein Mobster af Mark Wheatley

Jeg checkede ud af de enkelte problemer, da de kom ud for mange år siden, men jeg satte mig til sidst og tjekkede hele historien i indsamlet form. Jeg siger glad for, at historien stadig holder op så godt, som den lyder som om den blev skrevet for at blive tjekket ud som en enorm historie. Historien tager placering i Monstros City (ja, det er en ordspil), en by, der drives af pøbelen. Byens blindgyde er besat af monstre, der kom fra det gamle land for at prøve såvel som at gøre deres metode i Amerika. Kort før bogen begynder blev Terry Todd, en af ​​byens rene politiet, dræbt, mens han undersøgte en situation, herunder manglende monstre. I denne blanding af pøbel såvel som monstre kommer Terri Todd, barn af Terry, som en ny rekrutter til Montros City Myndigheds afdeling. Hun er snart nakke dybt i en hemmelighed, inklusive hendes fars sidste situation såvel som hendes far selv, der er blevet genfødt som Frankenstein -pøblen. Frankie er en skabning produceret af kropsdele af Terry Todd samt tre afdøde mobsters, der er udviklet til at være pøbelens ultimative håndhæver. Det tager dig ikke lang tid at opdage, hvem de ægte monstre i historien er.

Mens denne mash-up af pøbel, monster såvel som forbrydelsesgenrer kan støj ulige, fungerer det virkelig. Terri er en fremragende karakter såvel som tjener som læserens øjne i denne nye verden. Hendes partner, Janos (også hendes fars tidligere partner), giver det forståelse, du kræver for at se nøjagtigt, hvordan byen fungerer så godt som har en vigtig hemmelighed. Frankenstein Mobster er en fremragende tortureret ånd, da Terry forsøger at gøre, hvad der er rigtigt, mens man har ånderne fra tre pøbler, der prøver at afværge hans hver eneste bevægelse. Foruden lederen af ​​pøblen, der ligeledes er borgmesteren, er en ekstremt ægte trussel både for Terri såvel som monstre. Selve byen er også en vigtig karakter. Meget som Gotham City er en del af Batman, er Monstros City en vigtig del af denne historie; Fra palæerne i de rige, til blomstrende slumområder, til sumperne uden for byen.

Jeg er ikke sikker på, hvornår denne historie finder sted. Det ser såvel som ud som traditionelle film fra 40’erne såvel som 50’erne, men sandheden om, at Terris køn ikke er et problem for, at hun er en politibetjent, giver det en moderne kant. Bundlinjen er, at det ikke er rigtig vigtigt. Det, der er vigtigt, er, at dette er en rip-roarin ‘stor historie, der er sjov at tjekke ud med enestående kunst såvel som historiefortælling fra Mark Wheatley. Der er også gode tilbud af fremragende ekstramateriale i samlingen. Jeg holder stadig håb om, at Wheatley en dag vender tilbage til Monstros City.

Howard the Duck #1

Howard the Duck #1 & 2 af Chip Zdarsky & Joe Quinones

Jeg kan godt lide Steve Gerbers arbejde med Howard the Duck. Det er titlen, der fik mig til at indsamle såvel som forbliver et af mine foretrukne løb på enhver type tegneserie. Men jeg tror, ​​Howard var en sådan del af Gerber, at bortset fra et par mennesker (Steven Grant såvel som Ty Templeton), er andre forfattere ikke temmelig sikre på, hvad de skal gøre med ham, såvel som han ofte ikke føler det rigtigt at mig. Så jeg var en smule skræmmende, der gik ind i denne nye serie, der forstod, at mine krav blev sat utroligt høje.

Efter at have læst de allerførste to spørgsmål, kan jeg oplyse, at dette er en sjov serie. Howard er nu en personlig detektiv, der virker en så stor opgave som enhver form for ham, såvel som ligeledes kan tjene som springpunktet for historier. Jeg kan godt lide den nye karakter af Tara. Jeg tror, ​​hun måske etablerer sig til en fascinerende karakter. Historierne hidtil har været underholdende såvel som der har været gæstekster fra Spider-Man, She-Hulk, såvel som Guardians of the Galaxy. Jeg savner Beverly Schwezler, der ikke er i serien, såvel som der har været antydninger om, at hendes forbindelse med Howard ikke sluttede godt.

Howard the Duck #2

Efter alt det gode har jeg en klage. Dette er ikke Howard; I det mindste er det ikke Howard, som jeg tror på ham. Han ser ud som Howard (Sorta. Mindst så meget som Disney vil lade ham.), Men hans vaner synes at være slukket. For eksempel er raseri der, men hans følelse af stolthed mangler. Tidligere var Howards raseri baseret meget på retfærdig forargelse af verden omkring ham; Nu virker han bare cranky. Jeg kan dog godt lide de store dele af bogen, der er tilstrækkelig til at holde sig til et par flere problemer for at se nøjagtigt, hvordan Howards karakter udvikler sig. Men hvis du ikke har vedhæftningen til den karakter, jeg gør, tror jeg, du vil nyde bogen lige ud af porten.

Bloom County: The Total Library Vol. 4 1986-1987

Bloom County: The Total Library Vol. 4 1986-1987 af Berkeley åndedræt

Det næstsidste bind i IDWs samlinger af åndedrættets traditionelle strimmel. Strimlerne i dette bind tager placering, efter at Breathed vendte tilbage til strimlen efter en hiatus på grund af at bryde ryggen i en ultralette ulykke. Han beslutter at påføre sin smerte på Steve Dallas ved at få ryggen beskadiget af en rasende Sean Penn. Ligeledes i dette bind får du Opus såvel som Lola Granolas bryllup; Oliver Wendell Jones eksperimenter med teleportering; Heavy Metal Band -dødstungen udvikler sig såvel som senere ændringer deres navn til Billy såvel som Boingers; Vi bliver introduceret til Rosebud, den sidste basselope; såvel som meget mere.

Bloom-regionen er en af ​​mine foretrukne tegneserier til alle tider. Jeg tror, ​​at en del af det er på grund af hvor det faldt i mit liv, med størstedelen af ​​det offentliggjort under min høje institution såvel som collegeår. Åndedrættet håndterede for at tale med hvem jeg var på det tidspunkt såvel som nøjagtigt hvordan jeg følte mig om verden såvel som det med fremragende humor. Så meget som udgifterne knækkede kattedyret mig altid op, både Opus såvel som Binkley var meget mere effektive, da de delte meget typisk med mig. Såvel som det kun skraber overfladen på de vidunderlige figurer, der er inkluderet i serien. Som sædvanlig sammensatte IDW såvel som biblioteket for amerikanske tegneserier en dejlig bog. Foruden tegneserierne er der kommentarer fra åndedræt, forklaringer af 80’ers kultur, der er nævnt i strimlerne, der kan gå tabt på et moderne publikum, samt et kig på Bloom Region Merchandise. Dette er en fremragende samling, ligesom alle de andre bind i denne serie.

Det er det for denne tid. Hvilke tegneserier har du tjekket ud for nylig, som du har haft? Del venligst dine tanker nedenfor.

Gå nu tjekket en tegneserie!